Amazongate proven: IPCC based their claim of rainforest sensitivity on a “probably” sentence in a now defunct activist website [Writes Anthony Watts]

There’s been lots of whooping and celebrating by the warmist crowd lately over the retraction by the Sunday Times Jonathan Leake story about Amazongate.

The claim was that the sensitivity to rainfall reduction was based on peer reviewed literature. I’m here to tell you that claim is totally unsupportable, I’ll even go so far as to call the claim “bogus”, it is that bad.

Full article here

[...]

The IPCC's attempts to hide the truth about its exaggerated claims on the deforestation of the Amazon have ended in defeat, says Christopher Booker.

Last week, after six months of evasions, obfuscation, denials and retractions, a story which has preoccupied this column on and off since January came to a startling conclusion. It turns out that one of the most widely publicised statements in the 2007 report of the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change – a claim on which tens of billions of dollars could hang – was not based on peer-reviewed science, as repeatedly claimed, but originated solely from anonymous propaganda published on the website of a small Brazilian environmental advocacy group.

The ramifications of this discovery stretch in many directions. First, it seems to show that the IPCC – whose reports governments rely on to justify presenting mankind with the largest bill in history – has been in serious breach of its own rules.

Full Article here